Velkommen — Vores nye webshop er nu lanceret

Hos Montana er vores mission at tilbyde dig uendelige muligheder, så du har frihed til at indrette dig fleksibelt, personligt og farverigt – med bæredygtigt møbeldesign af højeste kvalitet.

For at understøtte vores mission, har vi udviklet en ny webshop, hvor du nu kan opleve Montana på en helt ny og inspirerende måde. Oplev mere her.

Grundstenen i Montana Furniture har, siden Peter Lassen grundlagde møbelvirksomheden i 1982, været det fleksible opbevaringssystem Montana System. Siden opkøbet af virksomheden Djob A/S i 2009 er produktsortimentet udvidet til også at omfatte arbejds-og mødeborde samt Panton One stolen, Verner Pantons første stoledesign fra 1955.

Joakim Lassen, Peters søn, har stået i spidsen for den familieejede, danske møbelvirksomhed siden 2015. Virksomheden er kommet styrket igennem coronakrisen og har oplevet en vækst på ordretilgang og omsætning på mere end 25% i de seneste ni måneder. Opkøbet er velovervejet, og Montana er i den gunstige situation, at købet udelukkende finansieres for egne midler. Joakim Lassen udtaler om opkøbet:

“Ikonisk og kvalitetsbevidst design, indenfor siddemøbler, gør Engelbrechts til det rette opkøb for Montana. Vi ser især, at stoleserierne KEVI og CHAIRIK kan gøre sig godt sammen med Montanas produkter på kontraktmarkedet, samtidig er vi overbevist om at specielt KEVI-stolen vil få succes på retailmarkedet.” Han fortsætter:

“Jeg er superglad for, at det lykkedes at blive enige – jeg er overbevist om, at de to brands sammen kan drive det til noget stort. Jeg ser desuden frem til et frugtbart samarbejde med Morten Engelbrecht og hans medarbejdere,” slutter Joakim Lassen.